¸.•❤ Harapan Seorang Muslimah ¸.•❤


Nama dia Fatin. Dia pantang nmpk ana free sbb dia suka ber'story' dgn ana. Heee~ 

Yang paling hjung sekali sebelah kiri ni nama dia... guess who? ADAM !!!  okey, dia mmg anak yg baik. suka sgt mengaji dgn ana. Alhamdulillah~ keep it up adam!  :')


Subhanallah, sejuk je tgk anak2 ni menutup aurat semuanya.


Kelak jika ana mempunyai anak, akan ana ajarkan kepadanya terlebih dahulu tentang alif-ba-ta-tsa sebelum diajarkan oleh guru mengajinya. Sehingga akan ditanya kepadanya nanti: Siapakah yang mengajarimu alif-ba-ta-tsa pertama kali?

Maka, dia akan menjawab: UMMI !

MasyaAllah, hanya Allah SWT sahaja yang tahu apa yang tersirat didalam hati ini. Sungguh, ana terlalu inginkanya.

Akan ana ceritakan kepadanya sirah para Anbiya’ sebelum dia tidur. Mendidiknya dengan penuh kasih sayang. Sesungguhnya kanak-kanak kecil ini merupakan ahli syurga. Mereka ini bersih dan suci ketika dilahirkan.

Janganlah diherdik, dimaki dan memperlakukan mereka sesuka hati. Mereka lah kelak yang akan memimpin kita ke jaanahNya sekiranya kita telah mendidik mereka dengn laluan yang betul.

Sebelum ana ingin melangkah kearah itu, ana perlu mensolehkan diri terlebih dahulu. Pagari diri ini dengan iman yang teguh. Memilih pasangan yang sama-sama soleh agar kelak memiliki zuriat dan keturunan yang soleh dan solehah.


.•¨`* ܓ ìÑSYÄÅLLÅH .•¨`* ܓ

【ツ】Sèñyüm
【ツ】Syükür
【ツ】Sèlålü
【ツ】Såhäbätkü


No comments:

Post a Comment